Mijn naam is Jan van ’t Hof, geboren in Rotterdam in 1964. Na mijn Havo opleiding heb ik 25 jaar in de Rotterdamse haven gewerkt o.a. vanaf 1994 tot en met 2009 voor een gerenommeerd handelshuis in de internationale transport- en logistiekwereld, waar ik praktijkopleidingen zeebevrachting, logistiek management en internationaal transportrecht heb gevolgd. Na mijn overstap naar de zorgwereld bleek dit een prima grondslag voor het vormen van een team en vastlegging. In de loop van 2022 heb ik de praktische kant van de zorg verzilverd met de opleiding Individueel Zorgverlener niveau 3.
Update Mei 2023
Alweer 13 jaar bestuurder van een zorgorganisatie welke wij zelf vanaf de basis hebben vormgegeven, een geweldige praktijkervaring waar leren en verbeteren een belangrijke plaats inneemt. In plaats van gebruik te maken van voorgekauwde slimme formules zijn wij gepokt en gemazeld door de realiteit van de werkvloer tot een volwassen organisatie uitgegroeid. We hebben veel lief en leed met onze cliënten, mantelzorgers, familie en medewerkers gedeeld en hebben hierdoor een enorme bagage opgebouwd. Onze organisatie stelt de cliënt en de zorgvraag centraal, wij beginnen niet aan een zorgvraag omdat het moet maar omdat wij denken dat wij met onze deskundigheid onze cliënten in hun situatie gewoon goede zorg kunnen bieden.
Het is mijn visie dat wij onze dienstverlening op de zorgvraag af moeten stemmen in plaats dat onze cliënten mee moeten draaien binnen de onszelf opgelegde vaste kaders. Mijn taken binnen Alertzorg zijn organisatorisch en administratief van aard, maar als gediplomeerd zorgverlener ben ik ook regelmatig bij onze cliënten te vinden. Niet alleen omdat het goed is om als bestuurder terdege bewust te zijn van wat er in de praktijk speelt maar ook de gevolgen van de problematiek in de wijkzorg zoals die regelmatig in het nieuws is spelen bij Alertzorg ook parten.
Het team is het kroonjuweel van Alertzorg, het is mijn missie het vuur, het enthousiasme in het team te houden en aan te moedigen, complimenten te delen, risico’s en verbeterpunten te signaleren, binnenbrandjes te blussen, te middelen, in mijn auto te springen als er ergens een doos handschoenen of een medicijnrol ontbreekt, een vraagbaak voor iedereen te zijn, stippen aan de horizon te delen met iedereen, intrinsieke belangstelling voor alle aspecten die op de werkvloer spelen te hebben, complexe situaties in te schatten, karakters bij elkaar te matchen en altijd een open kantoor te houden waar iedereen met zijn vragen of problemen een luisterend oor vindt.
Kortom, gewoon goede zorg, goed faciliteren.